Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Autor
Bukowska Urszula
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Kaszuba Krzysztof
(1)
Kopeć Jacek
(1)
Piwowarczyk Jarosław
(1)
Szałkowski Adam (1940- )
(1)
Walczak Maciej (organizacja i zarządzanie)
(1)
Woźniak Krzysztof (ekonomista)
(1)
Wydymus Stanisław (1948-2018)
(1)
Zając Piotr (1978- )
(1)
Ćwiklicki Marek
(1)
Łukasiewicz Grzegorz
(1)
Żerulik Jarosław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Handel międzynarodowy
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Zarządzanie informacją
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Niniejsza książka zatytułowana Wprowadzenie do analizy wartości informacji stanowi jedno z pierwszych opracowań poświęconych zastosowaniu klasycznej metody zarządzania w obszarze informacji i procesów informacyjnych. Metodą tą jest analiza wartości, opracowana ponad 60 lat temu, ale wciąż pozwalająca na twórcze zarządzanie informacjami. Chcąc przybliżyć Czytelnikowi powyższe zagadnienie, przyjęto problemowo-historyczny układ książki. W pierwszej części omówiono informację jako obiekt zarządzania. W rozdziale 1 wyjaśniono znaczenie pojęcia informacji z perspektywy produktu i procesu. W kolejnym rozdziale przedstawiono nowo opracowany zbiór funkcji pracy z informacjami na stanowisku pracy. W rozdziale 3 zaprezentowano badanie kosztów funkcji informacji, a rozdział 4 poświęcono jakości informacji. W ostatnim rozdziale tej części przedstawiono opis wartości informacji, odwołujący się do połączenia jakości i kosztów realizacji funkcji informacji, a zatem interpretacji wartości w ujęciu L. Milesa. W drugiej części przedstawiono potrzeby informacyjne i kompetencje niezbędne do pracy z informacjami. W rozdziale 6 omówiono potrzeby informacyjne, a w rozdziale 7 metody badania potrzeb informacyjnych. Rozdział 8 poświęcono kompetencjom w pracy z informacjami. Część trzecia odnosi się bezpośrednio do zastosowań analizy wartości do doskonalenia procesów informacyjnych. Zaprezentowano współczesne formy analizy wartości odnoszące się do różnych rozwiązań i standardów oraz dokonano przeglądu zastosowań analizy wartości do doskonalenia informacji. W rozdziale 9 scharakteryzowano analizę wartości procesów informacyjnych (AWPI), będącą prezentacją doświadczeń Uczelnianego Zespołu Naukowo-Badawczego Analizy Wartości przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie z lat 70. XX w. W rozdziale 10 dokonano próby opracowania zaktualizowanej wersji AWPI, tzw. analizy wartości informacji, uwzględniającej najnowsze tendencje w obszarze zarządzania informacjami i osiągnięcia naukowe w zakresie analizy wartości. Treści zawarte w książce wpisują się w tematykę zajęć realizowanych w ramach przedmiotów związanych z zarządzaniem informacjami, systemami informacji menedżerskiej, procesami informacyjnymi w zarządzaniu i pracą z informacjami. [ekonomiczna.24.osdw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-00 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pod koniec ubiegłego wieku w naukach ekonomicznych zaczął utrwalać się nurt badawczy eksponujący problem wiedzy. Choć trudno go nazwać nowatorskim, problem wiedzy był dostrzegany bowiem od zarania tych nauk, to jednak w zawrotnym tempie wkraczające do gospodarki nowe technologie informatyczne stworzyły nową jakość w gromadzeniu danych, ich przetwarzaniu na informacje i w tym samym tempie pomnażają wiedzę. Ten szybki rozwój sprawia, że umiejętność wykorzystywania wiedzy staje się coraz bardziej złożona, a tym samym wymaga skoordynowanych działań. Pojawiła się zatem nowa dziedzina naukowa określona mianem zarządzania wiedzą, która przybiera na znaczeniu, jeśli chodzi o realizację każdej funkcji przedsiębiorstwa. Biorąc pod uwagę fakt, że wiedza to nie tylko informacja, ale i umiejętność jej wykorzystania w działaniach społecz-ych, a w szczególności w działalności gospodarczej, należy dostrzec potrzebę badań dotyczących wpływu wiedzy na efektywność wykorzystania tych zasobów, którymi dysponuje organizacja. Zarządzanie jako sztukę osiągania celów odnieść można do racjonalnego wykorzystania zasobów kapitałowych, surowcowych czy informatycznych. Jednakże szczególnego odniesienia wymaga to zarządzanie w przypadku zasobów ludzkich organizacji. Ta szczególność została wyeksponowana w rozdziale wprowadzającym ninejszej publikacji. Zgodnie z jego tytułem skupiono uwagę na związkach zachodzących między wiedzą a zasobami ludzkimi i ich rolą w globalizującej się gospodarce. Ponadto przedstawiono kontekst organizacyjny wiedzy, wskazując na systemowe uwarunkowania jej rozwoju i jej wpływ na relacje międzyludzkie. [www.ksiegaria-ekonomiczna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-25677, W-339 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej